پیشنهاد سردبیر

براساس نظرسنجی لحظه‌ای شبکه «سی‌ان‌ان»، اکثر رای‌دهندگانی که نخستین مناظره دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را نظاره کردند، گزینه دموکرات‌ها را برنده این مناظره می‌دانند.

نظرسنجی CNN بلافاصله بعد از مناظره/ هریس برنده نخستین دوئل بود

قدس؛ نظرسنجی لحظه‌ای شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان درباره نخستین مناظره کامالا هریس و دونالد ترامپ، به‌ترتیب نامزد دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، از پیروزی هریس در این مناظره از نگاه رای‌دهندگان حمایت دارد.

در این نظرسنجی ۶۳ درصد بینندگان تلویزیونی (گروهی که به طور کلی نماینده تمام رای‌دهندگان محسوب نمی‌شوند)، گفته‌اند که هریس برنده بود. تنها ۳۷ درصد ترامپ را برنده این مناظره می‌دانستند.

پیروزی آشکار هریس از آن جهت قابل توجه است که همان گروه رای‌دهندگان با انتظاراتی متفاوت در محل مناظره حاضر شده بودند. ۵۰ درصد افراد حاضر پیش از مناظره در پاسخ به این پرسش که از نظر آنها چه کسی برنده می‌شود، هریس را پیش‌بینی و ۵۰ درصد ترامپ را انتخاب کرده بودند!

این نظرسنجی آنی سه‌شنبه‌شب با ارسال پیامک برای رای‌دهندگانی که پیش از مناظره با شرکت در این نظرسنجی موافقت کرده بودند، انجام شد. ضریب خطای این نظرسنجی، بیشتر یا کمتر از ۵.۳ واحد درصد اعلام شده است.

نتایج این نظرسنجی با نتایج نظرسنجی پس از مناظره ترامپ و جو بایدن، رئیس جمهور و نامزد وقت دموکرات‌ها قبل از کناره‌گیری، تفاوت فاحشی دارد. در آن نظرسنجی که در ماه ژوئن برگزار شد، از هر سه رای‌دهنده ناظر مناظره، دو نفر ترامپ را برنده دانستند و تنها یک سوم مدعی عملکرد بهتر بایدن شده بودند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.